آشنایی با فرش دستباف, اطلاعات خرید تابلوفرش, اطلاعات فرش دستبافت

فرش دستباف قیمت مناسب

فرش دستباف قیمت مناسب

فرش دستباف قیمت مناسب

 

با توجه به ظرافت و زیبایی و استحکامی که فرش های دستباف دارند، طبیعی است که همه افراد دوست داشته باشند فرش دسباف بخرند،فرش دستباف در مقایسه با فرش ماشینی گرانتر است، اما بهتر است به دلیل گران بودن فرش های دستبافت، از خرید آنها منصرف نشوید و به دنبال فرش دستباف قیمت مناسب باشید. حالا سوال اینجاست که برای خرید فرش دستباف با قیمت مناسب باید به کجا مراجعه کرد و آیا فرش دستبافت قيمت مناسب ویژگی خاصی دارد؟

همچنین، در مورد فرش مدرن بیشتر بدانید.

فرش دستباف با قیمت مناسب

همانطور که می دانید تنوع فرش های دستباف بسیار زیاد است و می توانید با توجه به سلیقه های مختلف در انواع رنگ و طرح، فرش دستبافت مورد نظر خود را انتخاب کنید. با توجه به نوع الیافت بکار رفته در بافت فرش، نقشه فرش، تعداد رج ها و … قیمت متفاوتی برای فرش های دستبافت تعیین می شود.

آنچه که در فروش فرش دستباف با قیمت مناسب موثر است، طرح و نقشه فرش،ابعاد فرش، نوع بافت فرش، جنس نخ و الیاف، تارو پود فرش و رجشمار فرش می باشد.

تابلو فرش تبریز

چند نکته برای انتخاب فرش دستباف قیمت مناسب

فرش دستباف ترکمن یکی از انواع فرش دستبافت قيمت مناسب است که بیشتر شبیه به قالی است و غالبا در رنگ های قرمز و زرشکی دیده می شود.

فرش دستباف کاشان هم به عنوان یک فرش دستباف قیمت مناسب شناخته می شود. بویژه اگر الیاف غالب در آنها پشم باشد و از ابریشم استفاده نشده باشد. (در بافت فرش کاشان بیشتر از طرح های بقه جقه استفاده می شود و معمولا رنگ زمینه آنها روشن است.)

برای خرید فرش دستبافت قيمت مناسب می توانید فرش هایی با ابعاد کوچکتر را انتخاب کنید. طیبعتا هرچه متراز فرش دستباف بیشتر باشد، قیمت آن هم گرانتر می شود.

برای خرید فرش دستباف قیمت مناسب می توانید فرش های تمام پشم را انتخاب کنید که همه تارو پود و پرز آن از پشم است و بافت درشتی دارند. با وجود ارزانتر بودن این نوع فرش دستباف نسبت به فرش دسباف ابریشمی، این فرش ها بسیار با دوام هستند و با پاخوردگی زیبایی آنها کم نمی شود. فرش های دستباف پشمی، تفاوت قیمتی چندانی با فرش های ماشینی ندارند، اما از نظر استحکام بسیار مقاوم و با کیفیت هستند.

فرش های دستبافت که چله آنها گل ابریشم (یعنی چله و پرز فرش از پشم و نقشه آن با نخ ابریشم بافته شده ) باشد، نیز قیمت مناسبتری نسبت به فرش های دستباف تمام ابریشم دارند.

اما در مرحله آخر برای خرید فرش دستباف قیمت مناسب می توانید فرش دستباف دست دوم بخرید. البته برای خرید فرش دستباف دست دوم حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و تمام زوایای فرش؛ از جمله سالم بودن فرش، اطمینان از عدم رفوی فرش دستباف، کیفیت رنگ فرش و … را مورد بررسی قرار دهید

فرش دستباف چی بخرم

با خرید فرش دستباف قیمت مناسب دیگر خیالتان راحت است که برای فرش مناسب و با کیفیتی هزینه کرده اید و با گذشت سال های متمادی از زیبایی و کیفیت آن کاسته نمی شود. ضمن اینکه ظاهر یک فرش دستباف تنها نشان دهنده ارزش هنری آن فرش است و قیمت فرش دستبافت بر اساس نحوه بافت و مواد بکار رفته در فرش و پرداخت و … تعیین می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.