آشنایی با فرش دستباف, اطلاعات خرید تابلوفرش, اطلاعات فرش دستبافت, انواع فرش, فرش قیمت

فرش دستباف نازک (ویژگی ها، انواع و قیمت)

فرش دستباف نازک

فرش دستباف نازک (ویژگی ها، انواع و قیمت)

 

 

هر کدام از فرش های دستباف به لحاظ طرح و رنگ و جنس با ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی بافته می شوند. ضخیم یا نازک بودن فرش دستباف یکی از مواردی است که در ظاهر فرش هم تاثیر می گذارد و افراد براساس سلیقه و یا نوع نیاز ، یکی از آنها را انتخاب می کنند. فرش دستباف ضخیم و فرش دستباف نازک هر یک ویژگی ها و کاربردهای مختلفی دارند و در این مطلب می توانید با ویژگی ها، انواع و قیمت فرش دستباف نازک آشنا شوید. همراه بازدار باشید.

ویژگی های فرش دستباف نازک

ضخیم یا نازک بودن فرش های دستباف متاثر از تراکم و گره فرش است. فرش های دستباف ریز بافت که رجشمار بالایی دارند، نازک تر هستند و معمولا با ابریشم بافته می شوند، به همین خاطر ظریف و لطیف هستند. به ویژه در فرش هایی با رجشمار ۶۰ به بالا از پود نازک ابریشمی استفاده می شود.

از جمله ویژگی های فرش دستباف نازک این است که ممکن است استحکام کمتری از فرش های ضخیم داشته باشد، خصوصیت اصلی فرش دستباف نازک، زیبایی آن است، اما برای استفاده در هر فضایی مناسب نیست و بهتر است که برای محل های کم رفت و آمد مانند پذیرایی و … بکار رود تا نمای کلی آن مشخص باشد.

هرچقدر یک فرش دستباف نازک تر باشد طرح و نقش آن واضح تر و زیباتر است. فرش دستباف نازک جلوه لوکس و درخشانی دارد و به دلیل ظرافت بافت، گرد و غبار در آنها نفوذ پیدا نمی کند.

استفاده از فرش دستباف نازک برای اتاق نشمین یا اتاق کودک توصیه نمی شود، چون امکان خرابی و یا کثیفی فرش وجود دارد و فرش های دستباف نازک در برابر شستشو مقاومت زیادی ندارند.

طرح فرش های دستباف نازک معمولا پر نقش و نگار است و زمان زیادی صرف بافت آنها می شود. ضمن اینکه معمولا برای بافت آنها از ابریشم استفاده می شود. به همین دلیل نسبت به فرش های دستباف ضخیم، گرانتر هستند.

از جمله طرح های رایج در فرش دستباف نازک، طرح لچک ترنج، طرح گل و طرح های هندسی است که هنگام انتخاب فرش بهتر است به سایر وسایلی که قرار است فرش در کنار آنها پهن شود نیز توجه داشته باشید، به عنوان مثال اگر لوازم منزل شما مدرن و امروزی است، طرح های هندسی مانند طرح خشتی انتخاب خوبی است، یا اگر وسایلی با سبک کلاسیک دارید طرح لچک ترنج یا طرح گل با آنها همخوانی دارد.

تابلوفرش دختر

تابلو فرش دختر

تابلو فرش دختر را اینجا ببینید.

اگر می خواهید فضایی لوکس و خیره کننده در منزل ایجاد کنید طرح لچک ترنج، انتخابی اصیل و مناسب است.

انواع فرش دستباف نازک

برای بافتن فرش دستباف نازک به سه شکل از ابریشم استفاده می شود:

  1. فرش دستباف نازک تمام ابریشم؛ که تارو پود و پرز آن با ابریشم بافته شده و بسیار ظریف و ریزبافت است و مقاومت خوبی هم دارد.
  2. فرش دستباف نازک گل ابریشم؛ که چله و پرز آن پشمی و طرح های روی فرش با نخ ابریشم بافته شده است.
  3. فرش دستباف نازک کف ابریشم؛ که زمینه فرش از ابریشم و چله آن پشمی است.

در بافت فرش دستباف نازک معمولا از گره ترکی استفاده می شود که بسیار وقت گیر است و باعث ظرافت، زیبایی، یکنواختی و استحکام در بافت فرش می شود و از معروفترین فرش های دستباف نازک که با گره ترکی بافته می شود، فرش دستباف تبریز است.

فرش دستباف قم و فرش دستباف اصفهان نیز شامل نمونه های بی نظیری از فرش دستباف نازک می شود که در طرح و رنگ بی نظیر هستند و قیمت بالایی هم دارند.

در مورد اینکه فرش نازک بهتره یا ضخیم باید گفت هر کدام مزایای مختلفی دارند، اما بطور خلاصه می توان گفت که فرش دستباف نازک لوکس تر و زیباتر و البته گرانتر از فرش دستباف ضخیم است، ضمن اینکه جنس حساس تری هم دارد و برای استفاده در همه فضاها توصیه نمی شود.

قیمت فرش دستباف نازک

جنس فرش دستباف و ریز یا درشت بافی آن از جمله عواملی است که در قیمت فرش تاثیر دارد. فرش دستباف نازک معمولا طرح پر نقش و نگاری دارد و با ابریشم بافته می شود، بنابراین زمان بیشتری برای بافتن آن لازم است. قیمت فرش دستباف نازک از فرش دستباف ضخیم بیشتر است، اما ابعاد فرش، محل بافت و کیفیت رنگ فرش هم در قیمت تاثیر گذارند، از اینرو نمی توان قیمت مشخصی برای فرش دستباف نازک تعیین کرد.

هنگام خرید فرش دستباف نازک حتما به ثبات رنگ فرش، کیفیت پرزها و یکنواختی بافت توجه نمایید.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “فرش دستباف نازک (ویژگی ها، انواع و قیمت)

  1. Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. Its always useful to read content from other authors and practice something from their websites.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.