انواع فرش

فرش دستباف 3 متری

فرش دستباف 3 متری

فرش دستباف ۳ متری و انواع آن

کیفیت و مرغوب بودن فرش های دستباف و عدم استفاده از مواد مصنوعی حساسیت زا در آنها دلیل خوبی برای خرید فرش دستباف است.ضمن اینکه فرش های دستباف در ابعاد متنوع بافته می شود. و برای فضاهای مختلف از پذیرایی گرفته تا اتاق خواب و راهرو و ورودی خانه قابل استفاده هستند. فرش دستباف ۳ متری کمی بزرگتر از فرش دستباف یک و نیم متری است و برای فضاهای کوچکتر خانه کاربرد دارد، بنابراین بهتر است هنگام خرید فرش دستباف ۳ متری محل قرار گیری آنرا مشخص کنید. در این مطلب از بازدار فرش دستباف ۳ متری و انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

فرش دستباف ۳ متری چه ویژگی هایی دارد

در گذشته استفاده از فرش دستباف ۳ متری در بین روستائیان و چادر نشینان رواج زیادی داشت. فرش دستباف ۳ متری که به عنوان قالیچه یا سجاده هم شناخته می شود، معمولا در ابعاد تقریبی ۱۲۰ * ۱۸۰ یا  ۱۴۹ در ۲۰۷ و یا  ۲۱۰ * ۱۵۰ سانتی متر متغیر است. ( به دلیل دستبافت بودن این فرش ها، وجود چند سانتی متر اختلاف طبیعی است.)

یک فرش دستباف ۳ متری از قالی کوچکتر است. و می توان برای راهروها و یا محل های پر رفت و آمد نیز از آن استفاده کرد. یکی از مزایای خرید فرش دستباف ۳ متری این است. که به دلیل کوچک بودن ابعاد ان برای فضاهای مختلف قابل استفاده است. و حتی اگر شما تغییر دکوراسیون دهید و یا خانه خود را عوض کنید بازهم می توانید جایی برای پهن کردن یک فرش دستباف ۳ متری داشته باشید.

برای بافت فرش دستباف ۳ متری از طرح های رایج فرش های دستباف همچون طرح لچک ترنج، طرح گل و بوته، طرح شاه عباسی، گلدانی، شکارگاه و …استفاده می شود.

الیاف مورد استفاده در فرش دستباف ۳ متری مانند سایر فرش های دستباف، پشم و پنبه، کرک و یا ابریشم است که رایج ترین آن پنبه و پشم است، اما در برخی موارد نیز حاشیه و چله فرش با ابریشم بافته می شود و گاهی نیز جنس زمینه فرش دستباف ۳ متری تماما از ابریشم است.

فرش دستباف 3 متری

فرش دستباف 3 متری

فرش دستباف ماهی را بشناسیم

فرش دستباف ابریشم ۳ متری

استفاده از ابریشم در فرش های دستباف موجب درخشندگی، زیبایی و استحکام بیشتر فرش می شود. در فرش دستباف ابریشم ۳ متری چله و پرزهای فرش از جنس ابریشم طبیعی است و معمولا با رجشمار و تعداد گره بالا بافته می شود که به ظرافت و چشم نواز بودن فرش منجر می شود.

فرش های تمام ابریشم قم در گالری فرش بازدار

فرش دستباف تبریز ۳ متری

تبریز از جمله مراکز معتبر بافت فرش دستباف است. که شامل فرش دستباف در ابعاد و طرح های مختلف می شود. فرش دستباف ۳ متری تبریز  در نمای کلی به شکل یک مستطیل کوچک و در ابعاد ۲۰۴ * ۱۵۰ و یا ۱۴۸ * ۲۰۰ سانتی‌ متر بافته می شود. طرح های فرش دستباف تبریز ۳ متری لچک ترنج، هریس ، طرح علیا، طرح خطیبی، طرح گل و … و شامل رنگ های مختلف و متنوع می باشد. جنس فرش دستباف تبریز ۳ متری در بسیاری از موارد کرک و ابریشم با رجشمار ۵۰ یا ۶۰ است. قیمت فرش دستباف ۳ متری تبریز با توجه به نوع الیاف و تعداد گره ها متفاوت است.

با عضویت در کانال تلگرام فرش بازدار از تخفیفات ما با خبر شوید.

فرش ۳ متری دستباف کاشان

فرش دستباف ۳ متری کاشان در ابعاد ۲۱۶ × ۱۳۰ و یا ۲۲۰×۱۴۰ بافته می شود، البته این ابعاد ممکن است کمی متفاوت هم باشد. پر طرفدارترین طرح در فرش ۳ متری دستباف کاشان لچک ترنج و یا طرح گل است. و برای بافت فرش های دستباف ۳ متری کاشان از ابریشم با کیفیت استفاده می شود. فرش ۳ متری کاشان معمولا ضخامت کمی دارد و مصرف رنگ های طبیعی در این فرش ها رایج است.

کانال آپارات فرش بازدار

قیمت فرش دستباف ۳ متری

برای تعیین قیمت فرش دستباف ۳ متری علاوه بر زیبایی فرش در طرح و رنگ، باید نوع الیاف مورد استفاده در فرش، نوع نقشه و میزان سختی آن، تعداد گره ها، ابریشم مصرف شده در فرش و … را مورد بررسی قرار داد.

مقایسه فرش دستباف و ماشینی 

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “فرش دستباف 3 متری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.