دسته‌بندی نشده

فرش دستباف سبز و انواع آن

فرش دستباف سبز و انواع آن

 

رنگ ها نقش موثری در دکوراسیون دارند و می توانند فضا را به کلی تغییر دهند. هر رنگ حاوی انرژی خاصی است، به عنوان مثال رنگ سبز نماد زندگی و جاودانگی است که استفاده از آن در دکوراسیون منزل می تواند خانه شما را زیباتر کند، خرید فرش دستباف سبز به این منظور انتخاب خوبی است، اما توجه داشته باشید که رنگ سبز باید با سایر لوازم شما همخوانی داشته باشد. در این مطلب تصمیم داریم فرش دستباف سبز را مورد بررسی قرار دهیم، اینکه فرش دستباف با زمینه سبز برای چه فضایی مناسب است و بیشتر کدام منطقه فرش دستبافت زمینه سبز دارد.

فرش دستباف سبز رنگ

معمولا افراد فرش دستباف با زمینه سفید یا کرم را انتخاب می کنند تا هم فضای خانه را بزرگتر نشان دهد و هم اینکه ست کردن آن کار سختی نیست و در بیشتر موارد با همه لوازم تناسب دارد. اما برخی هم به دلیل زود کثیف شدن فرش های رنگ روشن، فرش دستباف با زمینه تیره را ترجیح می دهند.

فرش دستباف سبز رنگ، در بین فرش های دستبافت کمتر به چشم می خورد، اما اگر وسایل شما با رنگ سبز همخوانی داشته باشند، ترکیب بسیار خاص و اشرافی را ایجاد خواهد کرد. ضمن اینکه رنگ سبز به هماهنگی جسم و روح کمک می کند و آرامش بخش است.

فرش دستباف زمنیه سبز با رنگ های شیری، قهوه ای و سفید تناسب دارد.

 

انواع فرش دستباف سبز رنگ

در بین فرش های دستباف تبریز نمونه هایی از فرش دستباف با زمینه سبز دیده می شود که طرح و نقشی بسیار زیبا و چشم نواز دارند و معمولا ریز بافت هستند. برای بافت خیلی از فرش های دستباف سبز رنگ از رنگ قرمز هم استفاده می شود که به زیبایی هرچه بیشتر این فرش ها افزوده است.

در بین طرح سالاری فرش دستبافت تبریز نیز فرش با زمینه سبز وجود دارد.

فرش های نایین هم فرش دستباف زمینه سبز دارد که معمولا از رنگ های سبز کله غازی و با طرح شاخ و برگ هستند.

در طراحی های فرش دستباف کرمان نیز فرش دستباف سبز به چشم می خورد که بیشتر طرح لچک و ترنج و رنگ زمینه سبز چمنی در آنها بکار رفته است.

در طرح های شاه عباسی یا پنج ترنج فرش های دستبافت نیز از رنگ سبز در زمینه فرش استفاده می شود.

فرش دستباف سبز رنگ در فرش های دستباف اصفهان تنوع زیادی دارد و معمولا بسیار پر کار و ظریف بافت هستند.

فرش دستباف با زمینه سبز در بین فرش های دستبافت کاشان نیز وجود دارد که معمولا رنگ سبز در زمینه قرار گرفته و حاشیه فرش با رنگ های تیره تر بافته شده و بسیار ظریف بافت هستند.

فرش دستبافت زمینه سبز نیز مانند سایر فرش های دستباف در ابعاد مختلف بافته می شود و برای مکان های مختلف قابل استفاده است و با خرید و استفاده درست از فرش دستباف سبز رنگ می توان فضایی زنده و پر از انرژی مثبت ایجاد کرد.

فرش دستباف سبزوار

در بین انواع فرش دستباف سبزوار نیز فرش دستبافت زمینه سبز به چشم می خورد، البته در فرش اصیل سبزوار تا ۱۵۰ رنگ نیز استفاده می شود و یکی از مرغوب ترین انواع فرش دستباف کشور است که در سال های اخیر بافت آن کاهش چشمگیری داشته است.

همچنین بخوانید: فرش مدرن را بیشتر بشناسید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.