دسته‌بندی نشده

خرید فرش دستباف از بافنده

خرید فرش دستباف از بافنده

خرید فرش دستباف از بافنده

 

فرش های دستباف ایرانی با الهام گیری از طبیعت و تنوع و ابتکاری که در رنگ آمیزی آنها بکار گرفته می شود، اصالت و هنر مشرق زمین را به نمایش می گذارند. برای تولید هر فرش دسباف مراحل مختلفی طی می شود که هرکدام به تنهایی دارای اهمیت است و بر روی قیمت فرش اثر می گذارد. خرید فرش دستباف از بافنده راهی برای خرید فرش دستباف است که علاوه بر اینکه کاملا مطابق با سلیقه شماست، به دلیل بدون واسطه بودن، تا حدودی از هزینه های خرید فرش دستبافت کم می کند. در این مطلب به بررسی خرید و فروش فرش دستباف از بافنده می پردازیم. همراه بازدار باشید.

خرید فرش دستباف مستقیم از بافنده

بافت فرش های دستباف با پشم و یا ابریشم طبیعی و بکار بردن رنگ های طبیعی گیاهی در کنار زحمتی که صرف بافت و پرداخت فرش می شود، موجب ارزشمند شدن فرش دستباف شده و هر ساله قیمت فرش های دستباف افزایش پیدا می کند.

اولین مرحله برای تولید یک فرش دستباف مرحله طراحی فرش است که شامل نقشه فرش و نگ هر کدام از قسمت های فرش می شود و هر تارو پود فرش باید در جای مناسبی قرار بگیرد و چیدمان درستی داشته باشد تا بافت فرش بدون عیب و نقص انجام شود. امروزه فرش ها نقش مهمی در چیدمان دارند و متناسب با انواع سلیقه ها بافته می شوند. هر فرش دستبافت نتیجه ماه ها و ساعت ها تلاش بافندگان و هنرمندانی است که با استفاده از مواد طبیعی و مطابق با ویژگی های هر منطقه، محصولاتی با ارزش و باکیفیت تولید می کنند که نه تنها با گذشت زمان ارزش خود را از دست نمی دهند بلکه گرانتر هم می شوند.

خرید فرش دستباف از بافنده

خرید فرش دستباف از بافنده

فرش دستباف ایرانی در کنار ارزش هنری و زیبایی چشم نوازی که دارد، امروزه به کالای لوکس تجاری تبدیل شده و هر سال هم قیمت آن بیشتر می شود. بنابراین با خریدن فرش دستباف علاوه بر اینکه خانه زیباتری خواهید داشت، یک سرمایه گذاری نیز انجام می دهید.

خرید فرش دسبافت مستقیم از بافنده، به این صورت است که برخی بافندگان فرش های از قبل بافته شده را برای فروش عرضه می کنند و مشتری بر اساس سلیقه خود آنها را انتخاب می کند که به دلیل بدون واسطه بودن، با قیمتی کمی پایینتر از فروشگاه ها فروخته می شوند، اما تنوع کمتری دارند.

یا اینکه اندازه و طرح و رنگ فرش کاملا براساس سلیقه شما و به صورت سفارشی بافته می شود که به آنها خاص بافته گفته می شود. ضمن اینکه می توانید بودجه خود را در نظر بگیرید و بعد از انتخاب طرح مورد نظر برای فرش دستباف، از بافنده بخواهید تا تنها از پشم یا پنبه برای بافت فرش استفاده کند و با اینکه بخواهید با هزینه بیشتر فرشی تمام ابریشم برای شما آماده کند.

از ویژگی های خرید فرش دستباف از بافنده این است که می توانید از طبیعی بودن الیاف و رنگ های مورد استفاده در فرش اطمینان داشته باشید.

خرید فرش دستباف تبریز مستقیم از بافنده

 

تبریز از جمله مراکز اصلی بافت فرش دستباف است که از گذشته کارگاه های متعدد قالی بافی داشت و بافندگان بی شماری را در خود پرورش داده است. فرش هاس دستباف تبریز معمولا ریز بافت و ابریشمی هستند و طرح های لچک ترنج با رنگ های روشن در آنها رواج زیادی دارد. با خرید فرش دستباف تبریز مستقیم از بافنده می توانید طرح و رنگ و اندازه فرش مورد نظر خود را به بافندگان ارائه دهید و یک فرش دستباف زیبا و با کیفیت سفارشی تحویل بگیرید.

 

خرید تابلو فرش دستباف از بافنده

تابلو فرش نیز از جمله کالاهایی است که می توانید بدون واسطه و مستقیم از بافنده آنرا بخرید. در خرید تابلو فرش دستباف از بافنده نیز می توانید طرح و رنگ تابلو را براساس سلیقه خود سفارش دهید و یا از بین تابلوهایی که از قبل بافته شده اند یک طرح را انتخاب کنید. بافت تابلو فرش دستباف کار بسیار حساسی است و کوچکترین خطایی می تواند ظاهر تابلو را تحت تاثیر قرار دهد. تابلو فرش دستباف در ابعاد و طرح های بسیار متنوعی موجود است و بهتر است هنگام خرید تابلو فرش دستباف از بافنده به چند نکته توجه داشته باشید. از جمله اینکه:

  • به نقشه و طرح تابلو فرش توجه کنید
  • توجه کنید برای بافت تابلو فرش از چه تعداد رنگ استفاده شده است
  • هماهنگی رنگ های مورد استفاده در تابلو فرش را مورد بررسی قرار دهید
  • به کامل بودن طرح های تابلو توجه نمایید
  • میزان ابریشم استفاده شده در تابلو فرش را بررسی نمایید (استفاده از ابریشم در گرانتر بودن قیمت تابلو فرش دستباف موثر است)
  • رجشمار تابلو فرش را مورد بررسی قرار دهید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.