آشنایی با فرش دستباف, اطلاعات فرش دستبافت, انواع فرش

فرش دستبافت شهری و روستایی

فرش دستبافت شهری و روستایی

در ایران با توجه به اینکه فرش دستبافت در کدام منطقه بافته میشود به دسته بندی های مختلف تقسیم میشود.

فرش دستباف شهری

فرش دستباف شهری معمولا با رجشمار بالا و متریال بسیار درجه یک بافته میشود. مهمترین شهر هایی که در آن فرش دستباف شهری بافته میشود: شهر های تبریز ، قم و اصفهان هستند.

این شهر ها اصولا استابل و نقشه خاص خود را دارند و به نوعی در کشور برند هایی تشکیل داده اند. قالی شهر اصفهان فرم نقشه و متریالش با فرش قم و تبریز کاملا فرق دارد.

فرش قم در اکثر موارد دارای نقشه های بسیار ریزبافت با تار و پود ابریشم است و قیمت بسیار بالایی دارد.

خرید فرش شهری به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود و در صورتی که به خوبی نگهداری شود میتوان هر زمان که آن را خریداری کنیم با قیمت بالاتر سال بعد بفروشیم و این نکته معمولا به خاطر هزینه بافت بالا و متریال اعلای به کار رفته در فرش شهری هست.

انواع فرش دستباف

فرش دستباف شهر های مختلف را بهتر بشناسید

فرش دستبافت روستایی

این فرش روستایی معمولا از روی نقشه خاصی بافته نمیشود و دارای طرح های هندسی محبوب نسل جوان و با دکوراسیون های مدرن میباشد. طریقه بافت فرش دستباف روستایی ساده تر است. از جمله فرش های دستباف روستایی میتوان فرش های عشایری ، فرش یلمه ، قشقایی و … را نام برد که معمولا از پشم دستریس و رنگ گیاهی در بافت آنها استفاده میشود. فرش عشایری معمولا درشت بافت هستند و ابریشم زیادی در بافت آنها دیده نمیشود که همین موضوع باعث شده قیمت مناسبتری داشته باشند.

معمولا فرش دستباف روستایی در مناطقی با امکانات کمتر و از نظر اقتصادی ضعیفتر بافته میشوند. همچنین خود صنعت فرش تلاش دارد به اقتصاد آن منطقه رونق بخشد. رنگ لاکی از جمله های محبوب در فرش های روستایی هست.

تخفیف ها در کانال تلگرام فرش بازدار

فرش های روستایی معمولا طرح هایی به ظرافت فرش شهری ندارند ولی همین موضوع از پیچیدگی های فرش کاسته و با دکوراسیون های مدرن امروزی بیشتر ست میشود.

ویدیو ها در کانال آپارات فرش بازدار

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “فرش دستبافت شهری و روستایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.