آشنایی با فرش دستباف, اطلاعات فرش دستبافت, انواع فرش, فرش اصفهان, فرش تبریز, فرش در دکوراسیون, فرش قم

فرش دستباف اعلا + قیمت فرش دستباف اعلا و نحوه شستشو

فرش دستباف اعلا + قیمت فرش دستباف اعلا و نحوه شستشو

فرش دستباف اعلا + قیمت فرش دستباف اعلا و نحوه شستشو

 

فرش های دستباف در ایران قدمتی طولانی دارند و علاوه بر زیبایی و استحکام، در مقایسه با فرش های ماشینی از ارزش بیشتری نیز برخوردار هستند. اما همه فرش های دستباف از نظر کیفیت یکسان نیستند و انواع بیشمار فرش دستباف در طرح و رنگ های مختلف وجود دارد که یکی از بهترین آنها، فرش دستباف اعلا می باشد. در این مطلب از بازدار تصمیم داریم به بررسی فرش دستباف اعلا و ویژگی های آن بپردازیم تا تفاوت آن با سایر فرش های دستباف را متوجه شوید.

فرش دستباف اعلا به چه فرشی گفته می شود

فرش بافی در مناطق مختلف ایران براساس نقشه و طراحی منحصر به فردی انجام می شود که این موضوع در تنوع فرش دستباف موثر بوده است. فرش دستباف اعلا با استفاده از بهترین مواد و توسط هنرمندترین فالیبافان بافته می شود و از زیبایی چشم نوازی برخوردار است، فرش دستباف اعلا عمر و ماندگاری بالایی دارد. به دلیل استفاده از مواد طبیعی، الکتریسته ساکن تولید نمی کند و به دلیل اینکه هیچ گونه مواد مصنوعی در آنها بکار نرفته، به عنوان فرش اتاق کودک هم کابرد دارد و ایجاد حساسیت نمی کند.

در فرش دستباف اعلا، بافت فرش با گره ترکی (گره ای که پرز فرش به دور دو تار زیر و رو گره می خورد) انجام می شود و تعداد گره ها در هر اینچ مربع زیاد است.

فرش دستباف اعلا بر عکس فرش دستباف ساده است و فرشی است بسیار پر کار و پر از نقش و نگار، به نحوی که فضای خالی در آن کمتر دیده می شود.

علاوه بر طرح و نقشه، معمولا برای بافتن فرش دستباف از پشم استفاده می شود و درصدی ابریشم نیز در آن کار می شود. اما فرش دستباف اعلا فرشی است که درصد ابریشم مورد استفاده در آن زیاد باشد.

در بافت فرش دستباف اعلا از رنگ های طبیعی استفاده می شود و همه رنگ ها باهم هماهنگی دارند که باعث می شود آن فرش ارزش هنری پیدا کند. طبیعی بودن مواد بکار رفته در فرش های دستباف اعلا باعث می شود که این فرش ها در هوای سرد، گرم باشد و در تابستان ها و هوای گرم با نشستن بر روی آنها احساس خنکی کنید.

از ویژگی های فرش دستباف اعلا، وجود تقارن در رنگ و ابعاد فرش است. البته کمی اختلاف در ابعاد قسمت بالا و پایین فرش های دستباف، طبیعی است.

یک فرش دستباف اعلا دارای پرزهای نرم و درخشان است و با هر بار پاخوردگی زیبایی آن بیشتر می شود.

فرش دستباف اعلا با مرطوب شدن و ریختن آب روی آن، رنگ پس نمی دهد. بنابراین هنگام انتخاب فرش دستباف اعلا، با یک دستمال سفید نمدار روی آن بکشید تا از ثبات رنگ آن مطمعن شوید.

فرش دستباف اعلا + قیمت فرش دستباف اعلا و نحوه شستشو

فرش دستباف اعلا + قیمت فرش دستباف اعلا و نحوه شستشو

فرش دستباف اعلا ابریشم

فرش دستباف اعلا ابریشم همانطور که از نام آن مشخص است با ابریشم مرغوب بافته شده و پرز و چله آن از ابریشم است. فرش دستباف اعلا ابریشم به دلیل استفاده از ابریشم، معمولا ریز بافت هستند در عین ظرافت و زیبایی که دارد، بسیار مستحکم و مقاوم است.

نخ ابریشم در مقایسه با پشم نازک است و به همین دلیل رجشمار فرش دستباف اعلا ابریشم، بالای ۶۵ و بسیار بیشتر از سایر فرش هاست.

فرش دستباف اعلا ابریشم بسیار نرم و لطیف است و از بهترین نمونه های این فرش، فرش های تمام ابریشم قم و فرش دستباف اعلا تبریز هستند.

علاوه بر این موارد، فرش دستباف اعلا ابریشم به دلیل مواد مرغوبی که در آن بکار رفته و زمان طولانی که صرف بافت آن شده، نسبت به سایر فرش ها قیمت بالاتری هم دارند.

قیمت فرش دستباف اعلا

فرش های دستباف هم از نوسان قیمت در امان نیستند و هر ساله قیمت مواد اولیه آنها تغییر می کند، ضمن اینکه با وجود زحمتی که فرش بافی دارد، هر ساله از تعداد بافندگان کاسته می شود. قیمت فرش دستباف اعلا نیز با توجه به نوع نقشه و پیچیدگی طرح، میزان زمانی که صرف بافت فرش شده، تعداد گره فرش، میزان و نوع ابریشم استفاده شده در فرش، میزان استفاده از رنگ های طبیعی و درجه ریزبافی آن تعیین می شود.

شستشوی فرش دستباف اعلا

برای شستن فرش دستباف اعلا بهترین کار این است که فرش را به یک اعلاشویی بسپارید که برترین روش شستشوی فرش دستباف، با استفاده از دستگاه ها و شامپوهای مخصوص است.

این بهترین روش برای شستشوی فرش دستباف اعلا است زیرا فرش بعد از شستشو با شامپوهای مخصوص، با دستگاه مخصوص آبکشی و در گرمخانه خشک می شود، سپس مرحله اتوپرس انجام می شود و در همه مراحل حفظ سلامت و زیبایی فرش مورد توجه است.

چند نکته برای شستشوی فرش دستباف اعلا

  • هنگام شستن فرش دستباف اعلا از وارد کردن فشاربر روی آن خودداری نمایید
  • فرش دستباف اعلا را به یکباره داخل آب فرو نبرید.
  • از محلول پاک کننده ملایم و آب سرد، برای شستن فرش دستباف اعلا استفاده کنید.
  • برای شستن فرش دستباف اعلا از پهن کردن آن بر روی آسفالت خودداری نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.