آشنایی با فرش دستباف, اطلاعات فرش دستبافت, انواع فرش, فرش در دکوراسیون, فرش قیمت

فرش دستباف یک متری یا ذرع چارک

فرش دستباف یک متری یا ذرع چارک

فرش دستباف یک متری یا ذرع چارک

 

فرش دستباف قیمت بالاتری از فرش ماشینی دارد اما بسیار زیباتر، ماندگارتر و ارزشمندتر است و خرید آن یک سرمایه گذاری بشمار می رود. با توجه به زیبایی و چشم نوازی فرش های دستباف، بسیاری از افراد ترجیح می دهند علاوه بر پذیرایی، در اتاق خواب و راهرو نیز از فرش دستباف ایرانی استفاده کنند. معمولا خرید فرش دستباف ۶ متری یا ۹ متری رایج است، اما فرش های دستباف در ابعاد کوچکتری همچون یک متری نیز وجود دارد که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. همراه بازدار باشید تا فرش دستباف یک متری را مورد بررسی قرار دهیم.

فرش دستباف یک متری

فرش دستباف یک متری که به آن ذرع و چاک نیز گفته می شود، هم به شکل مستطیل و هم به شکل دایره بافته می شود. نقشه فرش دستباف یک متری با توجه به محل بافت آن متفاوت است. به عنوان مثال فرش دستباف یک متری ترکمن با طرح های هندسی یا واگیره، فرش دستباف یک متری قم با طرح های ترنج و گل، فرش دستباف یک متری تبریز با طرح افشان و طرح شاه عباسی و … وجود دارند.

جنس فرش دستباف یک متری مانند سایر فرش های دستباف از پشم و پنبه و در مواردی با ابریشم است و ترکیبی از رنگ های طبیعی و مصنوعی در آنها بکار می رود.

رجشمار فرش های دستباف یک متری از ۳۰ تا ۶۰ به بالا متفاوت است که با توجه به نوع گره، درشت بافت و یا ریزبافت هستند.

ابعاد فرش دستباف یک متری با توجه به شکل دایره ای یا مستطیلی آن متفاوت است. به عنوان مثال ابعاد یک فرش دستباف 1 متری دایره ای بصورت74x74x1 و ابعاد یک فرش دستباف یک متری مستطیل بصورت 175x57x1  و یا 118x77x1 می باشد.

استفاده از فرش دستباف یک متری به عنوان پادری و یا در اطراف سرویس خواب بسیار مناسب است.

 

قیمت فرش دستباف یک متری یا ذرع چارک

فرش دستباف یک متری فرشی در ابعاد کوچک است و برای بافت آن به زمان کمتری نیاز است. ابعاد فرش دستباف نیز از مواردی است که بر روی قیمت آن موثر است، اما جنس، تنوع رنگ، نوع گره و میزان استفاده از ابریشم نیز از جمله عوامل تعیین کننده قیمت فرش دستباف یک متری هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.