آشنایی با فرش دستباف, اطلاعات خرید تابلوفرش, اطلاعات فرش دستبافت, انواع فرش, فرش تبریز, فرش کاشان, فرش کرمان

فرش دستباف لاکی و انواع آن را بشناسید

فرش دستباف لاکی و انواع آن را بشناسید

فرش دستباف لاکی و انواع آن را بشناسید

 

از جمله ویژگی های فرش دستباف استفاده از رنگ های متنوع و طبیعی است که براساس سلیقه های مختلف طراحی و بافته شده اند. به میزانی که تنوع و هماهنگی رنگ یک فرش دستباف بیشتر باشد، ارزش هنری آن هم بیشتر می شود. رنگ لاکی از جمله رنگ های رایج در بین فرش های دستباف است که طرفداران زیادی دارد و از گذشته برای بافت فرش های دستباف از آن استفاده می شده است. در این مطلب از بازدار به بررسی فرش دستباف لاکی و انواع آن می پردازیم.

فرش دستباف لاکی رنگ

فرش دستباف لاکی به فرشی گفته می شود که زمینه آن قرمز است و معمولا در فرش های دستباف قدیمی از رنگ لاکی استفاده می شده است. از جمله ویژگی های فرش دستباف لاکی اصالت و قدمت این فرش هاست و رنگ لاکی حس قدرت و بزرگی را القا می کند.

فرش دستباف لاکی رنگ به دلیل رنگ روشنی که دارد با اکثر رنگ ها هماهنگی دارد و می توان برای دکوراسیون کلاسیک، سنتی و اسپرت و حتی مدرن از آنها استفاده کرد. همچنین استفاده از فرش دستباف لاکی فضای خانه شما را گرمتر نشان می دهد.

فرش دستباف لاکی شامل سبک و الگوهای متنوعی است که هنگام خرید فرش دستباف لاکی با در نظر گرفتن فضای مورد نظر برای قرار دادن آن می توانید فرش دستباف لاکی مناسبی را انتخاب کنید. در حال حاضر برای بافت فرش دستباف لاکی از سه نوع رنگ لاکی پر رنگ، لاکی کمرنگ و لاکی دونه اناری استفاده می شود و طیف های متعدد رنگ لاکی در فرش دستباف از رنگ قرمز روناس و یا برخی موجودات دریایی بدست می آید.

برای استفاده از فرش دستباف زمینه لاکی باید به مساحت اتاق، میزان رفت و آمد و نور اتاق توجه داشت. فرش لاکی دستباف به دلیل اینکه از رنگ های روشن طبیعی تهیه شده، در بازتاب نور موثر است، ضمن اینکه در مقایسه با فرش دستباف سفید یا زمینه روشن، کثیفی را دیرتر نشان می دهد. اما در صورتی که نیاز به شستشو داشته باشد، اینکار باید با دقت زیادی انجام شود، چون به دلیل طبیعی بودن رنگ ها امکان پخش شدن رنگ ها وجود دارد.

تابلو فرش گل

تابلو فرش گل

با وجود سازگاری فرش دستباف لاکی با رنگ های مختلف، برای داشتن یک دکوراسیون چشمگیر و شیک بهتر است فرش دستباف زمینه لاکی را با رنگ هایی چون سبز، صورتی ملایم و یا کرم ست کنید.

استفاده از فرش دستباف لاکی رنگ که نقش و نگار زیادی هم داشته باشد، برای فضاهای بزرگ مانند پذیرایی بسیار مناسب است. اما  به دلیل کیفیت بالایی که دارد برای استفاده در فضای نشیمن منزل شما نیز انتخاب خوبی است و پاخور خوبی دارد.

با نکات مهم برای خرید فرش دستباف آشنا شوید.

انواع فرش دستباف لاکی

فرش دستباف لاکی رنگ انواع مختلفی دارد که یکی از معروفترین آنها فرش دستباف لاکی کاشان است.

فرش دستباف کاشان لاکی

فرش دستباف کاشان در کیفیت و تنوع بی نظیر است و یکی از معروفترین فرش های دستباف لاکی نیز متعلق به کاشان است که از نخ های مرغوب تهیه می شود و رنگ و طرحی خاص دارد. جنس فرش دستباف لاکی کاشان معمولا از پشم است و در برخی از آنها ابریشم هم بکار برده می شود.

در مورد قیمت فرش دستباف لاکی کاشان باید گفت عواملی چون طرح و نقشه فرش، ابعاد فرش، تعداد رج های فرش، نوع الیاف بافته شده در فرش، تعداد رنگ ها و بطور کلی بافت بی نقص فرش همگی در قیمت گذاری فرش دستباف لاکی کاشان نقش دارند.

فرش دستباف لاکی تبریز

تبریز  یکی از مراکز قدیمی و معروف بافت فرش های دستباف زمینه لاکی است که در طرح ها و ابعاد مختلف تولید می شدند. فرش دستباف لاکی تبریز با الیاف مرغوب و درجه یک با پرزهای کوتاه تهیه می شود و طیف مختلفی از رنگ لاکی در آنها به چشم می خورد. فرش لاکی دستباف تبریز با توجه به اصالتی که دارد با گذشت زمان ارزش بیشتری پیدا می کند.

فرش دستباف لاکی مشهد

 

رایج ترین طرح فرش دستباف لاکی مشهد، طرح لچک ترنج است که زمینه فرش لاکی یا قرمز است که در مشهد و در ابعاد مختلف بافته می شود. قیمت فرش دستباف لاکی مشهد نیز براساس سختی نقشه، تعداد گره ها، ابعاد و تمیزی بافت تعیین می شود.

فرش دستباف لاکی اردکان

یکی دیگر از انواع فرش دستباف لاکی، فرش لاکی اردکان است که نقش های آن معمولا از طبیعت الهام گرفته و نقوش اسلیمی در آنها زیاد دیده می شود. فرش دستباف لاکی اردکان از پشم، کرک، پنبه و ابریشم طبیعی بافته می شود و علاوه بر زیبایی، جنس بسیار مرغوبی دارد.

در فرش لاکی دستباف اردکان هیچ گونه غلط بافی دیده نمی شود.

در آخر اینکه علاوه بر فرش های دستباف لاکی، فرش های ماشینی نیز با رنگ های لاکی تهیه می شوند اما زیبایی، کیفیت و ماندگاری فرش دستباف لاکی خیلی بیشتر از نوع ماشینی آن است و طبیعتا قیمت بیشتری هم دارد.

همچنین بخوانیدمقایسه فرش دستباف و ماشینی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.