اطلاعات خرید تابلوفرش, تابلوفرش دستباف

تابلو فرش دستباف قم | قیمت تابلو فرش تمام ابریشم دستباف قم

تابلو فرش دستباف قم | قیمت تابلو فرش تمام ابریشم دستباف قم

تابلو فرش دستباف قم | قیمت تابلو فرش تمام ابریشم دستباف قم

 

تابلو فرش های ایرانی در طرح و رنگ، بی نظیر و منحصر به فرد هستند و یکی از انواع تابلو فرش دستباف نفیس، تابلو فرش دستباف قم است که در طرح ها و ابعاد مختلف بافته می شود. تابلو فرش دستباف قم دارای شناسنامه مخصوص است که می توان به عنوان راهنما از آن استفاده کرد. همراه بازدار باشید تا در مورد تابلو فرش دستباف قم بیشتر بدانید.

تابلو فرش دستباف قم | قیمت تابلو فرش تمام ابریشم دستباف قم

تابلو فرش دستباف قم | قیمت تابلو فرش تمام ابریشم دستباف قم

تابلو فرش دستباف قم با قیمت

برای بافت تابلو فرش دستباف قم از مواد اولیه طبیعی و مرغوب استفاده می شود که مقاوم و مستحکم هستند. در تابلو فرش دستباف قم معمولا علاوه بر ابریشم مرغوب، نخ خامه و نخ مرینوس نیز بکار برده می شود.

سایز استاندارد برای تابلو فرش های دستباف قم؛ ابعاد ۳۵ در ۵۰، ۵۰ در ۷۰ و ۷۰ در ۱۰۰ می باشد اما بافت تابلو فرش دستباف قم در هر اندازه ای ممکن است و می توان با مراجعه به فروشگاه های معتبر فرش دستباف، تابلویی بزرگتر یا کوچکتر از این ابعاد هم سفارش داد.

تابلو فرش تمام ابریشم دستباف قم

تابو فرش دستباف قم در سطح جهانی زبانزد است و تابلو فرش تمام ابریشم دستباف قم با ابریشم تهیه شده در شهر قم بافته می شود.

تابلو فرش تمام ابریشم دستباف قم در طرح های مختلفی همچون منظره، گل و میوه، آیات قرآنی، حیوانات، نقاشی های معروف هنرمندان و … وجود دارد. تابلو فرش دستباف شکارگاه قم یکی از قدیمی ترین نقشه های فرش است که طرحی سلطنتی به شمار می رود و معمولا در بافت آن از ابریشم استفاده می شود. در طرح شکارگاه، شکار حیواناتی نظیر خرگوش، گوزن و غزال توسط انسان به تصویر کشیده شده اند.

در تابلو فرش دستباف قم برای نشان دادن جزئیات و طبیعی شدن اثر، از رج شمار ۵۰ به بالا استفاده می شود، همچنین تنوع و تعداد رنگ در تابلو فرش های دستباف قم زیاد است.  ضمن اینکه به دلیل استفاده از مواد مرغوب، تابلو فرش شما ماندگار خواهد بود و به ندرت دچار فرسودگی می شود.

با خرید تابلو فرش تمام ابریشم دستباف قم شاید هزینه زیادی کنید اما علاوه بر زیبایی و جلوه ای که به فضای منزل شما می بخشد، می توانید دید سرمایه گذاری به آن داشته باشید و مطمعن باشید که بعد از گذشت چند سال قیمت آن چند برابر خواهد شد.

نقشه تابلو فرش دستباف قم

خوب است بدانید که در بافت تابلو فرش از نخ (الیاف مورد استفاده) و نقشه (شماره هایی که ترتیب بافت نخ ها را مشخص می کند) استفاده می شود که ارزش بالایی دارد. در تابلو فرش دستباف قم، تنوع طرح نخ و نقشه بویژه در طرح آیات قرآنی بسیار زیاد است.

قیمت نخ و نقشه تابلو فرش دستباف قم با توجه به ابعاد و اندازه و نوع نخ مورد استفاده در تابلو فرش متفاوت می باشد و هر تابلو شناسنامه مخصوص دارد که ابعاد طرح در آن درج شده است. با این وجود قیمت نخ و نقشه تابلو فرش قم در مقایسه با تابلو فرش دستباف تبریز و کاشان قیمت مناسبتری دارد.

در ابتدا نخ و نقشه تابلو فرش دستباف قم برگرفته از فرش های کاشان بود، اما با کیفیت ضعیفتر و تعداد رنگ های بکار رفته در تابلو فرش دستباف قم نیز محدود و کمتر از ۱۰ رنگ بود، در حالی که امروزه فرش بافی قم سبک مخصوص به خود را دارد و نقشه تابلو فرش دستباف قم تا ۴۰ رنگ هم وجود دارد.

تابلو فرش دستباف قم قیمت

قبل از هرچیز توجه داشته باشید که تابلو فرش دستباف قم مانند سایر کالاهای لوکس، نسخه تقلبی دارد و تشخیص درست آن کمی تخصصی است. بنابراین برای خرید تابلو فرش دستباف قم حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.

 

قیمت تابلو فرش دستباف قم به مواد اولیه، نقشه، میزان ابریشم استفاده شده و بطور کلی ظرافت و کیفیت فرش بستگی دارد. نوع و تعداد گره ها در بافت تابلو فرش دستباف قم دو ویژگی مهم هستند و هرچقدر تراکم گره ها در تابلو فرش بیشتر باشد ارزش آن نیز بیشتر است. همچنین استفاده از رنگ های طبیعی در تابلو فرش دستباف قم، به میزان قابل توجهی ارزش تابلو را افزایش می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.