آشنایی با فرش دستباف, اطلاعات فرش دستبافت, انواع فرش, فرش اصفهان, فرش تبریز, فرش در دکوراسیون, فرش قم, فرش کاشان, فرش کرمان

فرش دستباف اصفهان ۶ متری (ویژگی ها و قیمت)

فرش دستباف اصفهان ۶ متری (ویژگی ها و قیمت)

فرش دستباف اصفهان ۶ متری (ویژگی ها و قیمت)

 

یکی از بی نظیرترین نمونه های فرش دستباف، فرش دستباف اصفهان است که در ابعاد مختلفی بافته می شود، اما پر فروش ترین و پر کاربردترین اندازه آن فرش ۶ متری است که معمولا بصورت جفت بافته می شود. فرش دستباف اصفهان ۶ متری در طرح و رنگ های مختلف و بافت بسیار منظم و باکیفیت بافته می شود، همچنین کالایی است که ماندگاری بالایی دارد و شما با یک بار هزینه کردن می توانید سالیان سال از آن استفاده کنید و از زیبایی و چشم نواز بودن فرش دستباف اصفهان ۶ متری لذت ببرید. همراه بازدار باشید تا در مورد فرش دستباف اصفهان ۶ متری بیشتر بدانید.

فرش دستباف ۶ متری اصفهان

فرش دستباف اصفهان ۶ متری در ابعاد ۲ * ۳ با طرح های رایجی چون لچک ترنج اسلیمی و شاه عباسی، طرح افشان، ظل السلطان و شکارگاه و … به دست قالی بافان چیره دست بافته می شود. یکی از معروفترین طرح های فرش دستباف اصفهان که در اندازه ۶ متری هم وجود دارد، طرح گنبد است که برگرفته از طرح مسجد شیخ لطف الله است.

فرش دستباف ۶ متری اصفهان با مواد طبیعی همچون پشم و پنبه و ابریشم است که معمولا از پنبه برای پود فرش و برای چله فرش از ابریشم استفاده می کنند که بسیار انعطاف پذیر و نرم و ضد حساسیت است.

نوع گره فرش دستباف ۶ متری اصفهان فارسی نامتقارن و رجشمار آن بین ۵۵ تا ۷۰ است که بصورت ریزبافت و بسیار با کیفیت بافته می شود.

 

رنگ هایی چون لاکی، کرم قهوه ای، آبی در فرش دستباف اصفهان ۶ متری رواج بیشتری دارد و برای رنگرزی آنها از رنگ های طبیعی گیاهی استفاده می شود که در صورت وجود نخ ابریشم در الیاف آن، درخشندگی و زیبایی چشمگیری خواهد داشت.

ابریشم مورد استفاده در فرش های دستباف در سه گروه ایرانی، وارداتی و مصنوعی قرار می گیرند که فرش دستباف ۶ متری اصفهان در اکثر موراد با ابریشم طبیعی ایرانی بافته می شود و بر اساس میزان ابریشم مصرفی به تمام ابریشم، گل ابریشم و کف ابریشم تقسیم می شوند.

قیمت فرش دستباف ۶ متری اصفهان

فرش دستباف اصفهان یکی اصیل ترین انواع فرش دستباف است و خرید آن نوعی سرمایه گذاری بشمار می رود، چون بعد از مدت ها استفاده نه تنها زیبایی و کیفیت خود را از دست نمی دهد بلکه زیباتر و ارزشمندتر می شود. از آنجایی که فرش دستباف اصفهان ۶ متری کاربرد زیادی دارد و برای استفاده در اکثر فضاها مناسب است، بعد از چند سال استفاده می توانید به راحتی با قیمت روز فرش خود را به عنوان یک فرش دستباف ۶ متری اصفهان دست دوم بفروشید.

قیمت فرش دستباف ۶ متری اصفهان براساس ویژگی هایی چون طرح و نقش، رنگ، تعداد گره ها، نوع الیاف و … تعیین می شود. فرش دستباف ۶ متری اصفهان شباهت هایی با فرش دستباف کاشان، تبریز و نایین دارد که بهتر است برای تشخیص آنها از یک کارشناس راهنمایی بگیرید و خرید فرش دستباف اصفهان ۶ متری را با مراجعه به فروشگاه های معتبر و با خیال راحت انجام دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.