آشنایی با فرش دستباف, اطلاعات خرید تابلوفرش, انواع فرش, فرش اصفهان

فرش دستباف سرمه ای | نکته هایی در مورد مزایا، معایب و نحوه چیدمان صحیح فرش دستبافت سرمه ای

  • فرش دستباف سرمه ای | نکته هایی در مورد مزایا، معایب و نحوه چیدمان صحیح فرش دستبافت سرمه ای

تنوع رنگ در فرش های دستباف بسیار زیاد است و رنگ های روشن تا تیره را در برمی گیرد. فرش دستباف سرمه ای بیشتر به عنوان یک فرش دستباف تیره شناخته می شود که هنگام خرید آن باید رنگ سایر وسایل منزل را نیز در نظر گرفت تا حالت گرفتگی در فضا ایجاد نکند. استفاده از فرش دستباف سرمه ای مزایا و معایبی دارد و برای نحوه چیدمان فرش دستباف سرمه ای باید برخی موارد را رعایت کرد که در ادامه به آنها می پردازیم. همراه بازدار باشید تا فرش دستباف سرمه ای را مورد بررسی قرار دهیم.

فرش دستبافت سرمه ای

شاید بیشتر فرش های دستباف را با رنگ قرمز لاکی و یا فرش دستباف رنگ روشن مثل کرم و پژ دیده باشید. در طراحی برخی از فرش های دستباف سنتی و مدرن از رنگ سرمه ای روشن تا تیره استفاده می شود که جلوه ای خاص به فرش می بخشد. اگر شما هم جزء طرفداران فرش دستباف سرمه ای هستید قبل از هر چیز به هماهنگی آن با سایر وسایل توجه نمایید. فرش دستباف سرمه ای فضایی آرامش بخش ایجاد می کند اما از طرفی فضا را گرمتر و کوچکتر نشان می دهد.

پس بهتر است زمانی تصمیم به خرید فرش دستباف سرمه ای بگیرید که پذیرایی یا اتاق نشیمن منزل شما به اندازه کافی بزرگ باشد. استفاده از فرش دستباف سرمه ای برای اتاق خواب ها توصیه نمی شود. چون فضا را گرفته می کند.

برای ست کردن فرش دستباف سرمه ای بهتر است از رنگ هایی چون سفید، زرد، کرم، خاکستری و یا زرشکی استفاده کنید. ترکیب رنگ سرمه ای با رنگ سبز هم می تواند یک ترکیب فوق العاده ایجاد کند.

از جمله مزایای استفاده از فرش دستباف سرمه ای این است که کثیفی فرش را زیاد نشان نمی دهد، اما در مقابل فضا را کوچکتر نشان می دهد و برای اتاق های کوچک پیشنهاد نمی شود. ای اگر رنگ دیوار و یا کفپوش های منلز شما تیره است، فرش دستباف سرمه ای برای منزل شما انتخاب خوبی نیست.

بهتر است که فرش دستباف سرمه ای با  مبل رنگ روشن و یا رنگ خنثی ست شود. همچنین برای چیدمان فرش دستباف سرمه ای می توانید از وسایل دکوری زرشکی و یا آبی روشن استفاده کنید تا گرفتگی فضا کم شود.

اگر طرفدار سادگی هستید و شلوغی فضا را دوست ندارید، برای ست کردن فرش دستباف سرمه ای می توانید از رنگ سفید استفاده کنید. ترکیب سرمه ای و سفید چیدمان منزل شما را چشم نواز و آرامش بخش می کند.

اگر قصد خرید یک فرش دستباف سرمه ای پر نقش و نگار دارید، سعی کنید از وسایل ساده با رنگ های روشن در کنار آن استفاده کنید.

برای ست کردن فرش دستباف زمینه سرمه ای توصیه ما این است که از پرده رنگ روشن استفاده کنید و برای هماهنگی بیشتر وسایلی چون کوسن مبلمان و یا گلدان روی میز پذیرایی را آبی یا سرمه ای انتخاب کنید.

در بسیاری از فرش های دستبافت سرمه ای، رنگ های دیگری همچون قهوه ای، کرم و یا قرمز نیز بکار رفته که می توانید یکی از این رنگ ها را به عنوان رنگ ترکیبی در دکوراسیون به کار بگیرید.

فرش دستباف سبز 

نمونه های فرش دستباف سرمه ای

فرش دستباف نایین سرمه ای

در فرش دستباف نایین می توان نمونه های مختلفی از فرش دستباف سرمه ای را مشاهده کرد که معمولا زمینه آن روشن و گل ها به رنگ سرمه ای می باشد و با طرح لچک ترنج اسلیمی، با استفاده از پشم و ابریشم طبیعی و رجشمار بالای ۴۰ بافته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.