آشنایی با فرش دستباف, اطلاعات فرش دستبافت, انواع فرش, فرش اصفهان, فرش تبریز, فرش قم

فرش دستباف رنگ تیره | انواع فرش دستباف زمینه تیره و مزایای استفاده از آنها

فرش دستباف رنگ تیره | انواع فرش دستباف زمینه تیره و مزایای استفاده از آنها

فرش دستباف رنگ تیره | انواع فرش دستباف زمینه تیره و مزایای استفاده از آنها

 

فرش به عنوان پایه و اساس دکوراسیون در خانه های ایرانی شناخته می شود و در چیدمان با توجه به طرح و رنگ فرش و هماهنگی آن با سایر لوازم منزل، می توان یک خانه شیک داشت. همانطور که می دانید فرش دستباف ایرانی به تنوع در طرح و رنگ مشهور است، اما رنگ های خاکی، لاکی و آبی رایج ترین رنگ ها در فرش های دستباف ایرانی هستند. برای انتخاب رنگ فرش علاوه بر سلیقه شخصی باید به برخی نکات توجه داشته باشید و ویژگی رنگ ها را در نظر بگیرید. در این مطلب، تصمیم داریم فرش دستباف زمینه تیره را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین پیشنهاد می کنم درمورد فرش دستباف 6 متری را از دست ندهید.

فرش دستباف تیره

رنگ فرش تاثیر زیادی بر فضای منزل شما می گذارد، بنابراین با توجه به افزایش قیمت فرش در سال های اخیر، بهتر است پس از اطمینان از انتخاب رنگ فرش، برای خرید آن اقدام کنید تا بعد از مدتی از خرید خود پشیمان نشوید.

جالب است بدانید هر رنگی که در فرش ها بکار برده می شود معنای منحصر بفردی دارد:

  • استفاده از رنگ مشکی در فرش نماد آرامش است و یک رمز و رازی را با خود بهمراه دارد.
  • رنگ قهوه ای نیز به عنوان فرش دستباف زمینه تیره شناخته می شود و نماد باروری و حاصلخیزی است.
  • استفاده از رنگ قرمز در فرش دستباف که بسیار رایج هم هست، نمادی از شادی، شانس و اقبال و لذت است.

مزایای استفاده از فرش دستباف رنگ تیره

  1. استفاده از فرش دستباف رنگ تیره فضای منزل شما را گرم تر نشان می دهد.
  2. فرش دستباف زمینه تیره کثیفی و غبار را کمتر نشان می دهد و برای محیط هایی که رفت و آمد زیاد باشد بسیار مناسب است.
  3. رنگ خاکستری هم در دسته فرش دستباف زمینه تیره قرار می گیرد که بسیار کاربردی است و براحتی می توان آنرا با رنگ های مختلف ست کرد.
  4. اگر فرش با رنگ روشن دارید و مدام در حال تمیز کردن لکه آب یا چای از روشن فرش هستید، برای انتخاب رنگ فرش جدید، فرش های زمینه سورمه ای را در نظر داشته باشید.
  5. فرش با زمینه مشکی، نماد قدرت و شکوه است، اما باید محل قرارگیری فرش دستباف زمینه تیره را هوشمندانه انتخاب کنید تا فضای خانه شما را دلگیر و خفه نکند.
فرش دستباف تیره

فرش دستباف تیره

فرش های مشکی گالری فرش بازدار را اینجا ببینید.

شستشوی فرش دستباف رنگ تیره

در شستن فرش دستباف زمینه تیره باید به برخی نکات توجه داشت، ضمن اینکه شستشوی فرش دستباف براحتی شستن فرش ماشینی نیست و بهتر است از شستشوی فرش دستباف در منزل خودداری کنید.

  1. برای شستشوی فرش دستباف قبل از هرچیز آن را غبارگیری کنید.
  2. در شستن فرش دستباف باید از آب سرد استفاده شود، زیرا امکان اینکه فرش رنگ پس بدهد زیاد است و آب گرم به این جریان شدت می بخشد.
  3. از استفاده ی مواد قلیایی برای شستن فرش دستباف خودداری کنید و از شامپو فرش یا پودر صابون حل شده در آب استفاده کنید.
  4. بعد از شستشوی فرش دستباف با رنگ تیره، آنرا لوله نکنید و اجازه دهید برای یکی دو ساعت به همان شکل روی زمین باشد و آب اضافی آن خارج شود.
  5. بعد از اینکه رطوبت اضافی فرش گرفته شد، آنرا از پشت در محیطی با هوای آزاد پهن کنید و توجه داشته باشید که در معرض نور مستقیم خورشید نباشد.

در قالیشویی های معتبر برای جلوگیری از پس دادن رنگ فرش، از مواد تثبیت کننده استفاده می کنند.

فرش های زمینه سورمه ای به عنوان فرش های دستباف با رنگ تیره می تواند موجب ایجاد آرامش در فضای خانه شما شود. تحقیقات نشان داده که رنگ سرمه ای در کاهش فشار خون موثر است و استرس را کاهش می دهد. ضمن اینکه با انتخاب فرش دستباف تیره با زمینه سورمه ای، فضایی مدرن در خانه شما ایجاد می شود. با انتخاب فرش با زمینه سورمه ای هم فضای خانه شما از حالت خنثی و بی رنگ ایجاد می شود و هم به تیرگی رنگ مشکی نیست.

اگر فرش هایی با زمینه مشکی را دوست ندارید و ترجیح می دهید رنگ بازتری را برای فرضش انتخاب کنید، فرش با زمینه گردویی تیره هم انتخاب خوبی است. این رنگ هم فضای خانه شما را گرم و امن نشان می دهد و هم به تیرگی سایر فرش های زمینه تیره نیست.

فرش دستباف با زمینه تیره بنفش با قرار دادن مناسب سایر وسایل در کنار آن می تواند یک فضای اشرافی ایجاد کند.

و اما فرش دستباف با رنگ زمینه قرمز که رایج ترین رنگ در بین فرش های قدیمی و اصیل است. با استفاده از فرش زمینه تیره قرمز در خانه، فضای مورد نظر شما عمق بیشتری پیدا می کند و چننی فرشی برای سالن غذاخوری انتخاب مناسبی است. با توجه به گرما بخشی رنگ قرمز، استفاده از فرش با زمینه قرمز برای بخش هایی از خانه که نور کافی ندارند بسیار هوشنمدانه است.

اما توجه داشته باشید که برای فضاهای کوچک بهتر است از این فرش استفاده نکنید.

فرش دستباف هریس اصل

فرش دستباف هریس یکی از معروفترین انواع فرش دستباف زمینه تیره هستند که از گذشته وجود داشته اند و معمولا با رنگ های تیره بافته می شوند. این فرش ها دوام بسیار بالایی دارند و استفاده از رنگ های گیاهی در آنها زیاد است.

رنگ غالب در این فرش ها معمولا سرمه ای، قرمز تیره، بژ و قهوه ای است و نقشه آنها بیشتر برگرفته از اشکال هندسی می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.