آشنایی با فرش دستباف, اطلاعات فرش دستبافت, انواع فرش, فرش اصفهان, فرش تبریز, فرش در دکوراسیون, فرش قم

فرش دستباف آبی | انواع فرش دستباف آبی رنگ

فرش اصفهان

فرش دستباف آبی | انواع فرش دستباف آبی رنگ

 

از جمله مواردی که هنگام خرید فرش دستباف باید به آن توجه داشت، رنگ فرش است.علاوه بر تاثیر رنگ فرش در دکوراسیون منزل، رنگ ها دارای انرژی خاصی هستند و استفاده از آنها بر روی محیط تاثیر می گذارد. فرش دستباف آبی، از جمله رنگ های خنثی و آرامش بخش است که برای فضاهای کوچک به خصوص اتاق خواب بسیار مناسب است، اما هنگام انتخاب فرش دستباف آبی رنگ باید به رنگ دیوارها و سایر وسایل هم توجه داشته باشید که با رنگ آبی همخوانی داشته باشند. همراه بازدار باشید تا در این مطلب به بررسی فرش های دستباف آبی رنگ بپردازیم.

فرش دستباف آبی رنگ

رنگ فرش می تواند در بزرگتر یا کوچکتر نشان دادن فضا تاثیر گذار باشد، فرش های دستباف آبی رنگ بعد از فرش های قرمز و کرم، یکی از پر کاربردترین رنگ ها در فرش های ایرانی است. استفاده از فرش دستباف آبی نماد وفاداری و اعتماد است و با اثری که در ایجاد آرامش دارد، متابولیسم بدن را کاهش می دهد و ذهن و بدن انسان را آرام می کند. به همین دلیل برای فضاهایی مثل اتاق خواب مناسبتر است.

رنگ آبی اشتها را کاهش می دهد،از اینرو استفاده از فرش های دستباف آبی رنگ برای آشپزخانه توصیه نمی شود.

ست کردن فرش دستباف آبی با دیوار طوسی یا بژ می تواند به ایجاد یک چیدمان شیک کمک کند. اگر رنگ دیوارها خاکستری روشن است، می توانید یک فرش دستباف آبی درباری انتخاب کنید.اما اگر رنگ دیوارهای منزل شما بژ یا کرم رنگ است، فرش دستباف آبی فیروزه ای انتخاب مناسبی است.

اگر برای تهیه جهیزیه تصمیم دارید فرش دستباف بخرید، فرش دستباف آبی رنگ با وسایل رنگ روشن مانند سفید، ترکیب شیک و زیبایی ایجاد می کند.

استفاده از فرش دستباف آبی فیروزه ای یا آبی آسمانی برای اتاق کار و محیط هایی که به تمرکز نیاز دارد بسیار مناسب است. فرش دستباف سرمه ای هم شاید در طیف فرش های آبی رنگ باشد اما، فرشی تیره رنگ محسوب می شود و برای هر فضایی توصیه نمی شود.

بهتر است فرش دستباف آبی فیروزه ای را در فضایی که رنگ های کرم یا طلایی دارد استفاده کنید.این ترکیب رنگ، دکوراسیون منزل شما را بسیار جذاب و خیره کننده خواهد کرد.

انواع فرش دستباف آبی رنگ

رنگ ها می توانند روی روحیات ما تاثیر بگذارند و فرش به عنوان زمینه لوازم خانه همواره جلو چشم ماست ، بنابراین خرید فرش دستباف با رنگ های روشن، مثل آبی در ایجاد آرامش و دلپذیر کردن فضای خانه موثر است.

فرش دستباف آبی | انواع فرش دستباف آبی رنگ

فرش دستباف آبی | انواع فرش دستباف آبی رنگ

فرش دستباف نایین

از جمله فرش های دستباف آبی رنگ، فرش های نایین هستند با طرح لچک ترنج که در ابعاد مختلف و با گره فارسی بافته می شوند. در این نوع فرش که از طرح فرش دستبافت اصفهان تاثیر می گیرد، نقش ترنج در مرکز قرار می گیرد و اطراف آن با طرح گل و یا پرنده پُر می شود.

فرش دستباف کرمان آبی

در بین انواع فرش دستباف آبی رنگ می توان از فرش کرمان نام برد که بیشتر فرش های کف ساده هستند و زمینه آنها با رنگ ساده آبی بافته شده است

یکی دیگر از انواع فرش دستباف آبی رنگ، فرش های دستباف اصفهان هستند که اغلب با نقوش اسلیمی طراحی شده اند و رنگ آبی، طلایی و ارغوانی در آنها غالب است. در فرش های دستباف آبی اصفهان معمولا از آبی پر رنگ استفاده می شود و همه رنگ ها طبیعی و گیاهی هستند.

فرش دستباف هریس

فرش دستباف هریس معمولا به عنوان فرش دستبافت تیره شناخته می شود و رنگ غالب در آن مشکی یا کرم است اما برای طرفداران فرش دستباف آبی فیروزه ای نیز طرح هایی دارد و رنگ آبی در آن ها بکار رفته است.

فرش دستباف قم

در بین انواع فرش های دستباف آبی رنگ می توان از فرش دستبافت قم نام برد که معمولا با ابریشم و پشم و با طرح های منحنی بافته می شوند.

فرش دستباف طرح خطیبی

طرح خطیبی از جمله طرح های فرش دستباف تبریز است که معمولا در رج های بالا بافته می شود. در فرش های دستباف آبی رنگ طرح خطیبی، معولا رنگ زمینه آبی و رنگ حاشیه فرش قهوه ای یا کرم است.

علاوه بر فرش های ذکر شده، در بافت فرش های دستباف لر با طرح اشکال هندسی یا حیوانات و فرش دستباف کرد با طرح گل و بوته و اشکال منحنی از رنگ آبی استفاده می شود .

قیمت فرش دستباف آبی رنگ

رنگ فرش ها در بالا بردن ارزش هنری فرش موثرند و استفاده از رنگ طبیعی گیاهی در فرش های دستباف قیمت آنرا بالا می برد. اما برای تعیین قیمت فرش دستباف آبی، علاوه بر رنگ، باید ابعاد و تعداد گره ها و سختی نقشه و … را نیز در نظر گرفت.

چند نکته برای خرید فرش دستباف آبی رنگ

  • فرش دستباف آبی در فضاهای کم مساحت می تواند به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کند.
  • استفاده از فرش های دستباف آبی رنگ برای نقاطی از خانه که نورگیر خوبی ندارد مناسب است.
  • بهتر است فرش دستباف آبی رنگ در محیط های پر رفت و آمد قرار نگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.