اطلاعات خرید تابلوفرش, تابلوفرش دستباف

تابلو فرش دستباف ارزان

تابلو فرش دستباف ارزان

تابلو فرش دستباف ارزان

خرید تابلوفرش دستباف راه مناسبی برای داشتن یک دکوراسیون شیک و خیره کننده است. تابلو فرش اثری هنری است که با الیاف طبیعی و رنگ های متنوع در ابعاد کوچکتر از فرش  و در طرح های مختلفی بافته می شود. با توجه به افزایش قیمت تابلو فرش دستباف در سالهای اخیر ممکن است به دنبال یک تابلو فرش دستباف ارزان مرغوب باشید، تا علاوه بر چشم نواز بودن، قیمت خوبی هم داشته باشد و یک تابلو فرش دستباف اصیل و با کیفیت باشد. در این مطلب به معرفی ویژگی های تابلو فرش دستباف ارزان، انواع و نحوه خرید آن می پردازیم. همراه فرش بازدار باشید.

انواع تابلو فرش دستباف ارزان

هر تابلو فرش می تواند بیانگر یک روایت باشد. که در طرح های مختلفی چون منظره، چهره، حیوانات، گل، مینیاتور و …بافته می شود. برای بافتتابلوفرش دستباف را از پشم و نخ  مرینوس یا ابریشم استفاده می شود. که با توجه به میزان ابریشم مورد استفاده قیمت آنها متغیر است. ارزانترین تابلو فرش های دستباف از جنس پشم هستند، اما به این معنا نیست. که یک تابلو فرش دستباف پشمی جنس یا کیفیت خوبی ندارد. در واقع این به این دلیل است: که تابلو فرش دستباف پشمی بافت درشت تری از تابلو فرش دستباف ابریشم دارد. رجشمار کمتری دارد و ظرافت و ریزه کاری آن کمتر است.

تابلو فرش دستباف تمام پشم

اگر به فکر خرید تابلو فرش دستباف با ارزانترین قیمت هستید، تابلو فرش دستباف تمام پشم انتخاب مناسبی است. تارو پود چنین تابلویی از پشم است و بافت درشتی دارد. ضمن اینکه تابلو فرش نسبتا سنگینی هم بشمار می رود.

تابلو فرش ارزان

تابلو فرش دستباف چله پشم

نوع دیگری از تابلو فرش دستباف ارزان تابلو فرش چله پشم است که تار یا چله آن از پشم است، اما پرز آن یا با پشم و یا با الیاف دیگر است.

تابلو فرش دستباف گل ابريشم

اگر تمایل دارید که تابلو فرش دستبافی بخرید که ابریشم داشته باشد، ارزانترین نوع آن تابلو فرش دستباف گل ابريشم است که چله آن از پشم و نقش و نگارهای آن ابریشمی است.

چگونه تابلو فرش دستباف ارزان بخریم

از جمله عواملی که در قیمت تابلو فرش دستباف موثر است، ابعاد تابلو فرش است. طبیعتا تابلو فرشی که کوچکتر باشد قیمت ارزانتری هم دارد.

طیبعی بودن و تعداد رنگ های بکار رفته در تابلو فرش دستباف در قیمت آن موثرند. برای خرید تابلو فرش دستباف ارزان می توانید تابلو فرشی را انتخاب کنید که با چند رنگ محدود بافته شده باشد.

نوع طرح و نقش تابلو فرش، به عنوان مثال طرح مینیاتور به علت ریزه کاری و ظرافت بافت، یک تابلو فرش دستباف گران محسوب می شود، بنابراین هنگام خرید تابلو فرش دستباف ارزان، طرح های ساده تری را انتخاب کنید که زمان زیادی صرف بافت آن نشده باشد.

نوع قاب تابلو فرش دستباف؛ قاب یک تابلو فرش زیبایی آن را تکمیل می کند، برای اینکه بتوانید یک تابلو فرش دستباف ارزان تهیه کنید، می توان قاب ساده تری را برای آن انتخاب کنید تا بخشی از هزینه ها را کاهش دهید.

نحوه نگهداری تابلو فرش دستباف ارزان

  • تابلو فرش دستباف ارزان باشد یا گران باید در نگهداری آن برخی موارد را رعایت نمود. از جمله اینکه:
  • تابلو فرش دستباف را به دور از رطوبت قرار دهید و از باد کولر آبی دور نگه دارید.
  • تابلو فرش دستباف را لوله و یا تا نکنید.
  • از نگهداری تابلو فرش دستباف با قاب شیشه ای پرهیز نمایید.
  • برای تمیز کردن تابلو فرش دستباف می توانید روی آنرا به آرامی جاروبرقی بکشید و در صورت نیاز شستشوی آنرا به قالیشوهای معتبر بسپارید.

چند نکته برای خرید تابلو فرش دستباف

گاهی ممکن است دلیل ارزان بودن قیمت یک تابلو فرش دستباف عدم هماهنگی در رنگ ها، ناقص بودن طرح ها، ناهموار بودن فرش و یا حتی رفو شدگی تابلو فرش باشد. بنابراین حتما هنگام خرید تابلو فرش دستباف ارزان به چند نکته توجه نمایید:

  • به قسمت پشت تابلو فرش دستباف توجه کنید و آنرا خوبی مورد بررسی قرار دهید.
  • توجه کنید بافت فرش صاف باشد، کج بودن بافت تابلو فرش دستباف از عوملی است که ارزش تابلو فرش را کم می کند و براحتی با قاب پوشیده می شود. برای طمینان از صاف بودن تابلو فرش دستباف می توانید دو سر فرش را بهم برسانید تا متوجه تقارن و یا عدم تقارن آن شوید.
  • نحوه پرداخت تابلو فرش دستباف می تواند زیبایی آنرا دو چندان کند. اما در مواردی با استفاده از پرداخت سعی در پوشاندن خطاهای تابلو فرش می شود که باید به آن توجه نمود.
  • بسیاری از تابلو فرش های دستباف اثر استادان معروفی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.